Friday, February 29, 2008

Am zambit catre soare


Inca o dimineatza, de data asta odihnita, dar cu ganduri…oare azi gasim casa? E stresant, dar tot nu imi inlatura zambetul provocat de primavera.


Acelashi drum spre metrou…in plus, 5 zane…ce dragutz, zambesc. Pacat, e doar o promotzie, dar tot e o priveliste dragutza pt o dimineatza de vineri.
In intersectzie zaresc un batranel de la tara, se vede ca e muncit, si imi inspira mila…se chinuie sa scoata ceva de sub rotzile unei mashini parcate…oare ce o fi? Ce dragutz…un buchetzel de ghiocei. Langa el o sacosha de rafie cu alte buchetzele, pete de alb frumos mirositoare. Cu chipul imbatranit, trecut prin multe, acum se chinuie sa vinda semen ale primaverii. Intreaba o doamna, intreaba un domn…nimic. Trist


Bag mana in micutza geanta atarnata pe umarul meu si scot portofelul verde uzat de timp…4 lei…nu conteaza. Ma indrept catre el si il rog sa-mi dea 4 buchetzele, doar de atata am bani. Insista..


- Ia 5…
- Nu am bani de 5, vreau doar 4

- Nu conteaza, lasa asha, ia 5


Si imi intinde 5 pete albe…


- Sar’mana


Le miros…miros a soare, imbatator, imbucurator…si imi vad mai departe de drum. La metrou alte flori, multe flori, dar nici unele atat de frumoase ca ale mele, nu le pot intrece pe ale mele…buchetzelel mele au suflet…


Cershetori, mizerie, copii fara casa…si flori…Imi pare trist, dar imi revin repede, vazand 2 grupuri de scolari galagioshi, probabil intr-o excursie. Da, imi revine zambetul, sunt atat de haioshi in inocentza lor
- Am intrat fara sa platim, zice unul din ei mandru


Am ales 5 persoane, 5 fete pentru cele 5 buchetzele, 5 colege…impart atata timp cu ele, le ofer si lor bucuria mea. Toate imi zambesc atat de incantate si uimite cand le spun


- Fara un motiv, doar asha, pentru ca imi face placere


Eu am zambit catre soare, soarele mi-a zambit mie, si le-am dat si lor o raza din el.

No comments: